6.tř -

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

6.tř

DOMÁCÍ ÚKOLY

444

Distanční vzdělávání (zadávání domácí práce) bude ukončeno v pátek 19.6.2020.
Děkujeme všem žákům a rodičům, kteří se aktivně do společné práce zapojili.

333

Týden 15.-19.6.

Český jazyk - zadání ZDE
............................................................................................................................................................................................................
Matematika
Podívejte se na videa o těžnicích a těžišti v trojúhelníku: https://www.youtube.com/watch?v=GlL-AcKQpMw a https://www.youtube.com/watch?v=Y2IzUDwgEak
Pak se pokuste vypracovat v pracovním sešitě 226/1 a 227/4.  
Výsledky ZDE
............................................................................................................................................................................................................
Anglický jazyk
Vypracuj pracovní list na WHO IS WHO. Pracovní list ZDE.

Týden 8.-12.6.

Český jazyk - zadání ZDE
............................................................................................................................................................................................................
Matematika
Nejprve se podívejte na video https://www.youtube.com/watch?v=hJqBDn28Fhk, kde zjistíte, jak vypadá rovnoramenný a rovnostranný trojúhelník.  
Pomocí tohoto videa narýsujte 218/2
je to téměř to samé (osy stran dělat nemusíte) a 221/1.
Pak koukněte na krátké video o středních příčkách
https://www.youtube.com/watch?v=Dwt9QFyCE88 a vypracujte v pracovním sešitě 223/1 a 224/2.
Výsledky ZDE
............................................................................................................................................................................................................
Anglický jazyk
Den dětí je za Vámi, tak se zaměříme na celoškolní projekt.
Vypracuj jeden list na téma All about me! Od mladších žáků očekávám jednoslovné odpovědi, od starších žáků odpovědi víceslovné. Starší žáci mi mohou poslat sloh na téma All about me nebo vytvořit svůj list na téma All about me. Zkuste si s pracovním listem vyhrát, máte na něj dostatek času, hezky ho i vymalujte...až budete hotoví, můžete mi zase poslat fotku...po skončení práce si pracovní list založte do pracovního sešitu a přineste list do školy na začátku příštího školního roku. Komu by se žádný pracovní list nelíbil, může si vytvořit svůj, v kreativitě se meze nekladou... Kdo by potřeboval pracovní list vytisknout, budou od 5. 6.  k dispozici ve škole.
Pracovní listy  ZDE.

Týden 1.-5.6.

Český jazyk - zadání ZDE
............................................................................................................................................................................................................
Matematika
Váš úkol na tento týden bude velmi krátký. Pokuste se vypracovat cvičný test, který máte v pracovním sešitě na stránce 212. Výsledky ZDE
............................................................................................................................................................................................................
Anglický jazyk
Zaměříme se na poslech! Do vyhledávače si zadej: esl-lab.com
Vpravo nahoře si najdi Listening Activities, vyber úroveň, kterou zvládneš. Všem doporučuji začít od easy a poté navyšovat. Nezapomeň pod poslechy odpovídat na otázky.

Týden 25.-29.5.

Český jazyk - zadání ZDE
............................................................................................................................................................................................................
Matematika
Minulý týden jsme se seznámili s počítáním povrchu krychle a kvádru. Vzorečky si vypište, jsou důležité a budeme je potřebovat.
Na tento týden dostanete nějaké praktické úlohy, ve kterých budete muset poznat, zda počítat objem nebo povrch krychle či kvádru.
Takže na straně 208 úlohy 1, 2, 3 a na stránce 209 úlohy 5 a 6. Je to pouhých 5 úloh na 5 dní. Držím palce, ať se to podaří.  Výsledky ZDE.
............................................................................................................................................................................................................
Anglický jazyk

Zopakujeme si přítomný čas prostý! Následující video si pusť třikrát. Nejprve si video poslechni, podruhé si z videa vypiš poznámky do sešity (záleží na tobě jak moc podrobné) a potřetí si ještě vše zopakuj a ujisti se, že všemu rozumíš.
Odkaz:
https://www.youtube.com/watch?v=hHKejDGsNW4&list=PLJyvl_dXYTiNLvk6ryTl7nIDgvAjPGNEG
Pokud odkaz nenajdeš, vyhledej si na Youtube: Tabule pro kebule
přítomný čas prostý.

............................................................................................................................................................................................................

Zeměpis, fyzika - na závěr prosím všechny o zaslání odpovědi na tento drobný úkol ZDE (emailem, messengerem).

Domácí příprava a opakování z ostatních předmětů se již nezadává.

Týden 18.-22.5.

Český jazyk + dějepis - zadání ZDE      - zápis do sešitu dějepis ZDE

Matematika
Tento týden bychom měli dělat převody jednotek objemu. Protože je to poměrně nepříjemná látka, zatím se s ní pouze seznámíte a vrátíme se k ní, až budeme všichni pohromadě.
Takže posílám odkaz na video, kde jsou převody jednotek objemu poměrně dobře vysvětleny:
https://www.youtube.com/watch?v=WF1_8BdUlXY a pokuste se vypracovat v pracovním sešitě stranu 197 cvičení 1 a 2.
Pak přejdeme raději počítání povrchu krychle a kvádru. Posílám odkazy, kde najdete návody na výpočet povrchu krychle a kvádru.
Povrch krychle:
https://www.youtube.com/watch?v=hz4WWhgQQQA
Povrch kvádru:
https://www.youtube.com/watch?v=VrMSFFn15Oo
Nyní se pokuste vypracovat v pracovním sešitě toto: 202/1d, 202/2, 203/3e, 203/5
pouze vypočítat povrch, 204/6,7.
Jsou to základní úlohy, kdo si troufne na víc, samozřejmě může počítat i ostatní úlohy.
Výsledky.

Anglický jazyk

Tento týden pracujte s následujícím listem ZDE. Nejdříve si kartičky rozstříhejte. Poté k otázce přiřaďte správnou odpověď. Nezapomeňte na nepsané pravidlo: čím se ptáme, tím odpovídáme.
Kdo bude mít hotovo, může mi poslat fotku správně přiřazených kartiček na WhatsApp, fb, email…
NT

Fyzika (splnění do E-ŽK - F10 ANO)
Poté, co jsme se seznámili s vedením elektrického proudu v kovech, podívejme se krátce na to, jak a kdy funguje vedení elektrického proudu v kapalinách a plynech. ZDE
Je to krátká kapitola, takže vám moc času nezabere.
Naše domluva na celou dobu zněla - dám vědět přes E-ŽK, že mám hotovo. Někteří tak činí poctivě, někteří vůbec. Zatím vám to jen po dobrém připomínám :-) ...RS

Přírodopis - zadání ZDE

Zeměpis (splnění do E-ŽK - Z10 ANO)
V tomto týdnu posílám kratičký text o tom, kde lidé na světě žijí. Jen si to přečtěte... ZDE
A stejně jako u fyziky - naše domluva na celou dobu zněla - dám vědět přes E-ŽK, že mám hotovo. Někteří tak činí poctivě, někteří vůbec. Zatím vám to jen po dobrém připomínám :-) ...RS

Týden 11.-15.5.

Český jazyk + dějepis - zadání ZDE      - zápis do sešitu dějepis ZDE

Matematika
Vaším prvním úkolem na tento týden je rýsování krychle a kvádru pracovní sešit strana 189.  
Pak se podívejte na přiložené odkazy, jak se spočítá objem krychle a kvádru
oba vzorečky si vypište a naučte se je!
https://www.youtube.com/watch?v=zmNZggHjY20
https://www.youtube.com/watch?v=tF2c3ZoITjo&list=PL2LQvN_BoLQm_s9c_Z4m080QX-ie45fdT&index=1
https://www.youtube.com/watch?v=U6vVuSMwQUs
https://www.youtube.com/watch?v=re2ZV2wlzFU
Pak pomocí těchto videí vypracujte strany 193 a 194. Kdo si troufne, může zkusit i stranu 195.
Výsledky ZDE.

Anglický jazyk

Zdravím Vás, tento týden se podíváme na poslech a poté spojíme angličtinu s pracovními činnostmi.
POSLECH:
1. Koukni se na přepis poslechu ZDE, který si zároveň pusť na tomto odkaze:
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/short-stories/dogs-life
2. K poslechu vypracuj pracovní list ZDE, výsledky ZDE.
SPOJENÍ S PRACOVNÍMI ČINNOSTMI:
1. Postupuj podle návodu ZDE.
NT

Fyzika (splnění do E-ŽK - F9 ANO)
V tomto týdnu se podívejte, jak vypadá jednoduchý a složitější elektrický obvod a co jsou základní předpoklady k tomu, aby fungoval. ZDE

Přírodopis - zadání ZDE

Zeměpis (splnění do E-ŽK - Z9 ANO)
Ahoj všem, pokračujme pouze přečtením článku o náboženství ve světě a různosti jazyků a písem ve světě. RS   ZDE

Týden 4.-8.5.

Český jazyk + dějepis   - zadání práce ČJ, D - ZDE          - test z dějepisu - ZDE

Matematika
Nejprve budete procvičovat osovou souměrnost nechte si vytisknout papír, na kterém jsou dva cvičné testy a vypracujte je - ZDE

Pak vás čeká poměrně těžký úkol
podívejte se na následující videa, naučíte se podle nich narýsovat krychli a kvádr.
Nejprve úvod co to vlastně krychle a kvádr je: https://www.youtube.com/watch?v=ZERb1ahx2v8
Krychle a kvádr dohromady:
https://www.youtube.com/watch?v=bVCvmYGL2BQ
Rýsování krychle:
https://www.youtube.com/watch?v=QzVLOjKTl5Q.                                     
Rýsování kvádru:
https://www.youtube.com/watch?v=VwpRsuRt2p.

No a teď udělejte to samé v pracovním sešitě na stránce 188.
!!! Výsledky ZDE !!!

Anglický jazyk

Mám pro Vás dobrou zprávu. Čekají vás dvě poslední stránky v pracovním sešitě. Příští týden budete mít vše hotové! Můžete se těšit na zábavnější úkoly! Vypracuj v PRACOVNÍM SEŠITĚ stranu 21 a 22. Na straně 21 se probírají offers and requests. Už víte, že pokud máme otázku, použijeme any. Ovšem pokud někomu něco nabízíme, toto pravidlo neplatí. Místo any použijeme some. NT

Fyzika (splnění do E-ŽK - F8 ANO)
V tomto krátkém týdnu vám posílám materiál o tom, co je to a jak vypadá elektrický obvod, jak ho zakreslujeme pomocí schématu ZDE
. Škoda, že nejsme ve škole, všechno bychom si ukázali, zapojili a vyzkoušeli :-(
Mějte se fajn, choďte hodně do přírody a vystavujte se sluníčku. RS

Přírodopis - zadání ZDE

Zeměpis (splnění do E-ŽK - Z8 ANO)
V krátkém týdnu si přečtěte krátký materiál o národech, státech a rasách ZDE. Není to nic nového, o většině z toho jsme již mluvili. RS

Týden 27.-30.4.

Český jazyk, Dějepis
- zadání úkolů ČJ + D na tento týden ZDE,
- zápis do sešitu z dějepisu ZDE

Matematika
Úhly máte zdárně za sebou, teď se pokusíte zjistit, co je to osová souměrnost.
Nejprve se podívejte na videa:
https://www.youtube.com/watch?v=_3lqXUxq-jE,      https://www.youtube.com/watch?v=KjIyeVnJfXw.
Následující videa jsou sice ve slovenštině, ale názorně velmi pěkně vysvětlené, určitě se na ně podívejte. Jdou postupně po dílech za sebou:
https://www.youtube.com/watch?v=hm0xqjDmw88,
https://www.youtube.com/watch?v=nx-kfa88uPc,
https://www.youtube.com/watch?v=Lzel-0kERFw,
https://www.youtube.com/watch?v=nM45xeMqYf4,
https://www.youtube.com/watch?v=QcIwtswsCdM.
Poté se pokuste vypracovat pracovní sešit str.183/1 a 184/2, 3. Výsledky ZDE.

Anglický jazyk
Hello everyone!

V PRACOVNÍM SEŠITĚ vypracuj opakování na straně 19 a 20. Have a nice day! NT

Fyzika (splnění do E-ŽK - F7 ANO)
Ahoj. V minulém týdnu jsme se seznámili s elektrickým proudem a napětím a ukázali si některé zdroje elektrického napětí. V tomto týdnu toho nebude moc. Seznámíme se s tím, jaké má elektrický proud účinky (elektrický proud umí rozsvítit, ohřát, rozpohybovat...) ZDE a také s některými domácími spotřebiči, které tyto účinky využívají ZDE. Také si při čtení uvědomte, kolik elektrických spotřebičů od rána do večera používáme a jak moc jsme na elektřině závislí. Umíte si představit den, týden, měsíc bez elektřiny? Zápis v sešitě již máte, takže prosím jen přečtěte a zamyslete se. Díky všem za práci RS.

Přírodopis - zadání ZDE

Zeměpis (splnění do E-ŽK - Z7 ANO)
V tomto týdnu se podívejme na krátký text o obyvatelstvu na Zemi ZDE. Po přečtení textu bych byl rád, kdyby ve vás zůstala zakotvena myšlenka o tom, že jsou si všichni lidé na světě rovni (bez ohledu na rasu, bohatství, původ...). Dále si uvědomte věkovou strukturu obyvatelstva Země a jaké důsledky plynou z toho, že populace stále stárne. Seznamte se také s hustotou obyvatelstva v různých částech světa (někde nebydlí skoro nikdo, jinde není téměř k hnutí). V E-Taktiku jsou to strany 40-41. Ve cvičení 40/2 máte nejlidnatější státy světa, zkuste si s pomocí strýčka Googla najít počty obyvatel těchto zemí.
Ve cvičení 41/4 máte několik evropských států s počty obyvatel a rozlohou. Moje otázka pro tento týden zní - ve cvičení 41/4 máme dva srovnatelné státy - ČR a Rakousko. Napište mi, kolik obyvatel na km2 mají oba státy a uveďte aspoň jeden důvod, proč se hustoty liší. Děkuji RS

Týden 20.-24.4.

Český jazyk
Dobrý den zase po týdnu. Už bychom měli všichni trochu tušit, jak od sebe v souvětí rozeznáme větu hlavní od věty vedlejší.
Tento týden nic nového začínat nebudeme, budeme ještě procvičovat tutéž látku.
Zadání ZDE.
Nevím, jestli se ještě potkáme ve škole, ale opět děkuji všem, kdo se mnou spolupracují. M.K.
Kdo splní, může se za odměnu podívat na fotky z vánoc ZDE

Matematika
Tento týden začněte nejprve 2 cvičnými testy na převody úhlových jednotek ZDE a ZDE. Pak se pokuste vypracovat stranu 172 v pracovním sešitě a na stránce 174 cvičení 1, 3, 4.  Výsledky ZDE.

Anglický jazyk
Všechny Vás zdravím a opět posílám úkoly:

V PRACOVNÍM SEŠITĚ vypracuj stranu 17 a 18. Opět doplňujete počitatelná a nepočitatelná podstatná jména.
Gramatika some, any: https://www.helpforenglish.cz/article/2006090402-some-vs-any Some použiju v kladné větě. Any použiju v záporné větě a otázce.
Gramatika much, many, a lot of:
https://www.helpforenglish.cz/article/2007041501-much-many-a-lot
Dobrovolné: Vypracuj pracovní list na reading comphresion. Naučíš se nová slovíčka jako volunteering, fundraising, donating. Pracovní list ZDE, klíč ZDE.
NT

Fyzika (splnění do E-ŽK - F6 ANO)
Ahoj. Od některých jsem se v minulém týdnu dočkal videí o magnetu a tyčce (těm děkuji, ostatní mají stále šanci poslat). V tomto týdnu se seznámíme s pojmem elektrický proud a elektrické napětí a podíváme se na zdroje elektrického napětí ZDE. Psát nic nemusíte, máme to hotové. Celou problematiku elektřiny projdeme znovu v 8.třídě, takže teď jen malé seznámení. Díky všem za práci. RS

Přírodopis
Zadání, zápis ZDE

Zeměpis (splnění do E-ŽK - Z6 ANO)
Ahoj, zápisy máme již hotové (předpokládám), a tak vám na tento týden posílám pouze něco málo na přečtení. Text ZDE se týká ohrožené přírody a vlastně navazuje na video z minulého týdne. Toť vše, užívejte si sluníčka a mějte se fajn. RS

Dějepis
V dějepisu nás čekají punské války. Přečtěte si o nich prosím v učebnici na str. 107-109 a prohlédněte si obrázky související s textem. Zápis do sešitu vám tentokrát posílám, jen do něj doplňte to, co v tabulkách chybí. Odpovědi najdete v učebnici za lištou, nebo přímo v textu. Pouze odpovědi do prázdné tabulky číslo 3 si vygooglete sami, ale je to velmi zajímavé a vůbec ne nudné:-) Zápis si vytiskněte a nalepte do sešitu. Zápis ZDE.
Pak tradičně odpovězte na otázky za textem (str. 109), ale jsou jenom 4:-)
Nevím, jestli se ještě potkáme ve škole, ale opět děkuji všem, kdo se mnou spolupracují. M.K.

Týden 13.-17.4.

Český jazyk  
Zdravím vás po Velikonocích.
Minulý týden jste si zopakovali, co je věta jednoduchá a co souvětí a pokoušeli jste se je od sebe odlišit. V souvětí jste pak podle počtu nalezených přísudků určovali počet vět.
Další kapitola se nebude týkat vět jednoduchých, ale pouze souvětí. Naučíme se, jak v souvětí rozlišit věty hlavní a věty vedlejší. Toto učivo je už trochu obtížnější a určitě se k němu ve škole vrátíme a společně pořádně procvičíme.
Soubor se zadání práce ZDE
Ještě řešení pravopisného cvičení z minulého týdne:
Rodiče pochválili obě své děti. Bílí motýli létali z květu na květ. V televizi hlásili na zítra pěkné počasí. Otepi slámy ležely na voze. Chlapci a dívky hráli společně volejbal. Šperky s krásnými drahokamy se třpytily pod skly. Děti rády běhaly bosy. Na náměstí byly davy lidí. Všichni lidé zpívali.
Děkuji všem, kdo se mnou spolupracují. M.K.

Matematika
Začínáme pracovat v pracovním sešitě 3. díl. Nejdříve se podívejte na následující odkazy:
Stupně a minuty začátek -
https://www.youtube.com/watch?v=X-OFspEVe4o,
pokračování -
https://www.youtube.com/watch?v=egQF7_Swank.
Poté se pokuste vyplnit v pracovním sešitě strany 169, 170,171.
Výsledky ZDE.

Anglický jazyk
Všechny Vás zdravím po Velikonocích!

V PRACOVNÍM SEŠITĚ vypracuj stranu 15 a 16. V lekci se probírají počitatelná a nepočitatelná podstatná jména. Pro lepší pochopení nejdříve koukni na stránku: https://www.karticky.cz/countable-and-uncountable-nouns.
Dobrovolné: Prohlédni si a vypracuj prezentaci o koronaviru (stačí ústně) ZDE.
NT

Fyzika (splnění do E-ŽK - F5 ANO)          text    ZDE         zápisy k vlepení   ZDE
Ahoj všem. Od tohoto týdne trochu zvolníme. Psát zápisky do sešitu už nebudete, posílám vám zápisy až do konce roku, prosím vás o vytištění, vystřižení a vlepení do sešitu. Kdo nemá možnost tisku, zápis najde v deskách na obci (je tam 6 ks k dispozici). Takže odteď prosím jen o přečtení učebních textů, popřemýšlení o nich.
V tomto týdnu přichází a na konci také odchází magnetismus. Posílám vám text o magnetech, jejich vlastnostech a také o tom, že magnety na některé látky působí a některé ne. Dále uvidíte, že každý magnet má kolem sebe magnetické pole a stejně tak ho má i naše Země.
Po přečtení vám dám malý úkol k přemýšlení.
Mám 2 naprosto stejné válečky třeba 15 cm dlouhé, průměr třeba 2 cm (to není podstatné). Oba jsou natřeny nějakou barvou, takže jsou úplně stejné k nerozeznání. Jeden z nich je magnet, druhý je ocelový. Nic víc k dispozici nemám. Jen ty dva válečky a sebe. Vymyslete, jak poznám, který je magnet (soustřeďte se na str.5 v učebním textu).
Kdo to vymyslí a pošle, je borec :-)
Své návrhy popište buď jako zprávu (takže trochu slohu) do E-ŽK nebo na papír a ten mi pošlete vyfocený Whatsappem, Messengerem... Úplně nadšený budu, když někdo vezme mobil, udělá si nějaké makety těch válečků, natočí a namluví mi to na video a to mi pak pošle
Whatsappem, Messengerem. Díky RS.

Přírodopis - zadání ZDE

Zeměpis (splnění do E-ŽK - Z5 ANO)         Text   ZDE         zápisy ZDE
Stejně jako ve F trochu zvolníme. Posílám vám zápisy až do konce roku, prosím vás o vytištění, vystřižení a vlepení do sešitu. Kdo nemá možnost tisku, zápis najde v deskách na obci (je tam 6 ks k dispozici). Takže odteď prosím jen o přečtení učebních textů, popřemýšlení o nich. Zbývá nám posunout se do deštných lesů a podívat se na život v oceánu.
V E-taktiku máte na str. 38 dole animované video o klimatických změnách. Budu rád, když se na něj podíváte, zamyslíte se nad ním... A případně si uvědomíte, že to, co lidstvo vede do záhuby, nejsou nějaké Covidy19 či nějaké jiné,  ale právě naše nezodpovědnost směrem k přírodě, náš pocit nadřazenosti přírodě a všemu v ní.
V zápisu máte na začátku prázdné rámečky. Vezměte pastelky, fixy a domalujte si do nich něco, co se k dané oblasti vztahuje. Děkuji za vaši práci, jsem s vámi moc spokojen. RS

Dějepis
V dějepisu budeme pokračovat v učivu o starověkém Římu. Budou nás zajímat 2 poměrně krátké kapitoly Římská republika a Římské výboje v západním Středomoří (str. 105-107). Z obou kapitol si udělejte výpisky. Prohlédněte si dobře římský politický systém na str.105. A zodpovězte otázky označené modrým puntíkem na str. 106.
V pracovním sešitě si udělejte cv. 2,3,4,6,7,12 a 14 na str. 31-34. Když nebudete vědět úplně vše, doděláme společně ve škole.
Přes e-ŽK jsem vám doporučovala stránky ČT edu, kde i k tomuto učivu naleznete pod nadpisem Dějepis
2. stupeň starověk krátká, zajímavá i vtipná videa.
Jako vaši zpětnou vazbu mi do konce týdne pošlete přes e-ŽK název videa, které jste si k tomuto učivu pustili+jeho stručné hodnocení (líbilo, nelíbilo, proč)
Děkuji všem, kdo se mnou spolupracují. M.K.

444

Starší zadání do 10.4.   - ZDE            Výukové soubory ZDE

333

Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky